NFT برای هنرمندان! NFT چیست و چگونه کار می کند ؟

Wednesday، ۱۳ Amordaad ۱۴۰۰

nft برای هنرمندان عصر دیجیتال چه کاربردی دارد؟

امروزه بسیاری از افراد سودجو اثار هنری را به راحتی دزدیده و یا افرادی سحوا یا عمدا قوانین نشر اثار را برای منتشر کننده ی ان رعایت نمی کنند و قوانین کپی رایت را به راحتی زیر پا می گذارند.

به الگوریتم اینستاگرم اگر نگاهی داشته باشیم متوجه میشویم شما به راحتی نمی توانید یک موزیک ویدیو را بر روی پیجتان بدون اجازه صاحب اثر منتشر کنید.

NFT دقیقا همینکار را میخواهد انجام دهد بر بستر اینترنت هیچکس توانایی دزدیدن یا حق کپی رایت را بدون پرداخت حق خریداری اثر نخواهد داشت و بلافاصله شخص سودجو از طریق دامنه بلاکچین محدود می شود که اثار بسیار مخربی برای فرد خواهد داشت.

حال تعریفی ساده از این ساختار داشته باشیم:

NFT یا توکن غیر قابل معاوضه (Non-Fungible Token) نوعی خاص از توکن‌های رمزنگاری شده که اکثرا بر بستر اتریوم ایجاد می شود و با استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین گونه‌ای دارایی دیجیتال ایجاد می‌کند که قابل تکثیر نیست.

اما عملکردش به چه کار هنرمندان دیجیتال می آید؟

شما میتوانید اثار هنری خود را هر چه که می باشد از فیلم گرفته تا دیجیتال پینت های خود را بر روی بستر شبکه NFT قرار داده و به فروش برسانید.

اما در نظر بگیرید برای این کار باید اول فروشگاه خود را ایجاد کنید و اینکار مستلزم داشتن کیف پول دیجیتالی می باشد و مقداری هم پول باید در ان داشته باشید.

در مطالب بعدی روش گام به گام ایجاد فروشگاه بر بستر NFT را برایتان شرح خواهیم داد.

پیام در واتساپ